Veiligheid

Oost is dankzij de inzet van de PvdA opnieuw veiliger geworden. Maar we zijn nog niet tevreden. De buurtveiligheidsplannen met een goede mix van repressie en preventie moeten verder worden uitgebouwd en we gaan door met wijkgerichte inzet en maatwerk op het gebied van jeugdcriminaliteit, inbraken en ernstige (drugs)overlast.

Nieuwsberichten over Veiligheid

Op pad in de Indische Buurt

door Rebekka Tselms op 29 juni 2016

Veiligheid is al vele jaren een van de belangrijke streefpunten van de PvdA fractie in Amsterdam Oost. De afgelopen tijd is op dit gebied al veel bereikt. Er is veel ingezet op preventie, waardoor bijvoorbeeld minder jongeren afglijden naar de criminaliteit, maar hun opleiding afmaken en aan het werk gaan in een eerlijk beroep. Ook

Uit de fractie

door Rebekka Tselms op 2 april 2016

Het is inmiddels 2 jaar na de gemeenteraadsverkiezingen van 2014, wat betekent dat de helft van de huidige bestuursperiode er alweer opzit. Hoewel de taak- en bevoegdhedenverdeling tussen Bestuurscommissie en de Gemeenteraad nog altijd niet op alle punten duidelijk is, zijn we inmiddels bedreven geraakt in het focussen op het uitbreiden van onze kennis over

Column: Terroristen zullen geen invloed krijgen op ons leven

door op 16 november 2015

Wij vroegen PvdA-lid Matin Abbasi om een column te schrijven voor de Roost. Door de aanslagen in Parijs werd dit een andere column dan gepland. Auteur: Matin Abbasi.   Een paar weken geleden heb ik bij het bestuur van PvdA Amsterdam Oost aangegeven dat ik graag actief wil worden voor de partij in Amsterdam Oost.

Ontwikkel een bredere visie op supermarkten in de stad

door Arjan Miedema op 15 juni 2015

In Amsterdam doen we boodschappen om de hoek. Vergeleken met steden als Rome of Parijs heeft Amsterdam veel kleine en middelgrote supermarkten in het hart van de stad. Een genot voor ons allen, maar een last voor hen die er boven of vlak bij wonen. Want door de toenemende drukte en het groeiend aantal supermarkten

Uit de fractie