Over ons

In Amsterdam Oost zetten veel mensen de schouders er onder. Wie kent niet de kleine en grote initiatieven die ontstaan waar burgers leuke en zinvolle dingen met – en voor elkaar doen. Kleine pareltjes, van de Little Library aan de Wethouder Frankeweg tot het Weesperzijde Filmfestival. Grote initiatieven zoals Hallo IJburg, de communities in de Indische Buurt of het Bredewegfestival. Alle onmisbare vormen van burenhulp en onderlinge solidariteit die vaak helemaal niet zo zichtbaar zijn. Zonder initiatief en inzet van mensen voor de buurt waarin ze wonen, ondernemen, werken of studeren, geen Oost. Want Mensen maken Oost!

De PvdA in Oost gelooft in een samenleving waarin initiatieven van bewoners die de stad verder helpen, ondersteund worden. Wij zijn deel van die samenleving. We geloven niet alleen in actieve betrokkenheid van bewoners, we zijn zelf ook betrokken. Wij zetten ons in voor Oost met onze sociaaldemocratische idealen. De afgelopen decennia hebben we dat met hart en ziel gedaan in de Amsterdamse stadsdelen. Bewoners maken hun buurt!

Vragen, ideeën of actief worden? Neem contact met ons op via [email protected] of 020-2044529.

Waar ben je naar op zoek?