Kandidaten Stadsdeelcommissie PvdA Amsterdam Oost

2 november 2021

Onderstaande lijst is opgesteld door onze kandidaatstellingscommissie en is op de ALV van 25 -11 door de leden van de afdeling in deze volgorde vastgesteld.

1. Bastiaan Minderhoud (29 jaar, Indische Buurt)

Bastiaan heeft het allemaal, enthousiasme, inhoud en ervaring. Met zijn luide en duidelijke stem heeft hij de commissie overtuigd absoluut ervoor te willen gaan. De vier jaar ervaring als commissielid hebben hem geleerd hoe hij zaken kan en wil bereiken. Met de juiste dosis optimisme en realisme geeft hij invulling aan zijn ideeën. Mocht Bastiaan gekozen worden tot gemeenteraadslid (hiervoor staat hij nummer 7 op de lijst), dan rekenen we op een goede overdracht van zijn kennis. Bastiaan heeft in het gesprek aangegeven zijn ervaring dan ook ruimhartig door te geven aan zijn mogelijke opvolgers.

1. Maxime van Boven (26 jaar, Oud Oost)

Maxime is een onderzoeker, zowel in haar werk als in haar benadering. Zij ziet, kijkt en analyseert de wereld om haar heen en weet daarbij ook tot de kern door te dringen. Juist die kwaliteiten, in combinatie met haar ruime ervaring met vrijwilligerswerk met verschillende doelgroepen en haar hart voor Amsterdam Oost hebben ons overtuigd dat zij de beste kaarten heeft om onze nummer 2 te worden. Maxime wil zich inzetten voor een Amsterdam Oost waar iedereen mee kan doen. Wij verwachten dat zij met haar professionele ervaring snel in staat zal zijn om een goede inhoudelijke invulling te geven aan het commissiewerk.

1. Alexander Versteeg (40 jaar, Zeeburgereiland)

Alexander is een echte sociaaldemocraat. Hij wil verbinding en cohesie bevorderen en bewoners echt betrekken bij ons stadsdeel. Alexander woont sinds 2019 in Oost en woonde daarvoor in de Jordaan. Daar deed hij ook ervaring op als lid van de stadsdeelraad. En verder heeft hij een dijk van een CV voor juist deze functie. De publieke zaak gaat hem duidelijk aan het hart. Als commissie verwachten wij dat hij heel snel een zeer goed commissielid wordt.

1. Alden Susa (37 jaar, Indische Buurt)

Alden durft en doet. En staat te popelen. De commissie was onder de indruk van hem. Iemand zonder politieke ervaring die toch al zo goed kan verwoorden waar politiek voor hem om gaat. In zijn motivatiebrief had hij eigenlijk de hele campagne al klaar. Hij wist precies te verwoorden waar het voor hem om ging: Wonen, milieu en veiligheid. Wij hopen dat Alden de campagne van Oost een enorme drive kan geven.

1. Ruben van de Ven (27 jaar, Indische Buurt)

Ruben is een hele goede reden om PvdA te gaan stemmen, want dan zit hij ook nog in de commissie. En wat zou het mooi zijn als dat zou lukken! Ruben is de perfecte aanvulling op het team, omdat hij met zijn netwerk van kunstenaars en muzikanten weer net een beetje anders naar Oost kan kijken. Ervaring als lid van de MR van het concertgebouw maakt dat hij het werk in de commissie makkelijk zich eigen zal maken.

1. Jikke Reiber (47 jaar, IJburg)

Jikke is een doorzetter. Dat blijkt in hoe ze alles aanpakt. In haar eigen stukje Oost is ze bekend om haar aanpak rondom het zwerfvuil. Het lijkt er op dat ze niet rust voordat heel Oost verlost is van zwerfvuil. Jikke heeft goed nagedacht waarom ze zich wilde kandideren juist voor de PvdA en haar conclusie was duidelijk: ik ben gewoon een sociaal democraat in hart en nieren en in mijn DNA. Wat zou het mooi zijn als ook zij gekozen zou worden.

1. Wouter Wester (46 jaar, IJburg)

Wouter is zittend commissielid. Hij omschrijft zichzelf als iemand die graag de dossiers doorploegt en dan vasthoudt. Wij zien Wouter vooral in een wat grotere PvdA-fractie goed functioneren.

1. Laurine Peeters (58 jaar, Oud Oost)

Laurine heeft met haar werk als chauffeuse voor kinderen met een beperking een goede blik op de zorgen voor en van vele Amsterdammers. In haar eigen omgeving wil ze zich vooral als groene kandidaat presenteren.

1. Jochem Rebel (58 jaar, Indische Buurt)

Jochem heeft oog voor wat werkt en wat niet werkt. Hij is kritisch op de gemeentelijke diensten en heeft concrete ideeën voor wat er beter kan. Mocht hij in de toekomst een plek veroveren dan weten we zeker dat we hier een opvallend commissielid te pakken hebben.

1. Paul Paulusma (76 jaar, IJburg)

Paul heeft veel ervaring in de lokale politiek. Hij is onder andere al van 2018 tot 2021 stadsdeelcommissie lid in Amsterdam Oost geweest. Momenteel is Paul vertegenwoordiger in het waterschap Amstel Gooi en Vecht. Hij wil de trotse lijstduwer zijn in de deze stadsdeelverkiezingen.