Gezocht: Campagnecoördinatoren – Europese Verkiezingen

19 februari 2024

Voor de komende Europese Verkiezingen die op 6 juni worden gehouden, zoeken wij een duo voor de functie van campagnecoördinator.

Over de afdeling

Onze onderafdeling is de grootste afdeling van Amsterdam met zo’n 900 leden. De PvdA in Amsterdam Oost gelooft in een samenleving waarin initiatieven van bewoners die de stad verder helpen, ondersteund worden. Wij zijn deel van die samenleving. We geloven niet alleen in actieve betrokkenheid van bewoners; we zijn zelf ook betrokken. Wij zetten ons met hart en ziel in voor Oost met onze sociaaldemocratische idealen. Bewoners maken hun buurt!

Als campagnecoördinator ben je geen onderdeel van het bestuur maar werk je natuurlijk wel nauw met hen samen. Je zorgt met je overtuigingskracht en enthousiasme dat het ideaal van de sociaaldemocratie, het echte PvdA-geluid goed zichtbaar wordt in aanloop naar de verkiezingen. Om een en ander behapbaar te houden zoeken we twee personen die samen deze belangrijke taak op zich willen nemen.

Als campagnecoördinator ben je o.a.:

• Uiteraard lid van de partij en woonachtig in Oost;
  • Ondernemend en initiatiefrijk;
  • Een goede netwerker en weet bruggen te bouwen;
  • Kan mensen motiveren en enthousiasmeren;
  • Een organisatietalent;
  • Planmatig erg sterk;
  • Goed in onder stress en tijdsdruk werken;
  • En vind je het bovenal erg leuk om een mooie bijdrage te leveren aan een overwinning bij de komende Europese verkiezingen.

Je taken bestaan uit het volgende:

• Vrijwilligers werven, trainen en enthousiasmeren;
  • Offline en online campagne acties bedenken en uitvoeren samen met het bestuur;
  • Deelnemen aan overleggen met andere onderafdelingen van Amsterdam in aanloop naar de verkiezingen;
  • Nauw contact onderhouden met andere onderafdelingen, de fractie en het bestuur;
  • Een netwerk opbouwen bij lokale organisaties en samen met hen campagne-activiteiten uitvoeren, denk aan buurthuizen, welzijnsorganisaties en belangenverenigingen van diverse groepen en mensen die actief zijn in Oost.

Een campagnecoördinator zal in het begin ongeveer 2 uur per week kwijt zijn aan zijn/haar taken. In de laatste weken voor de verkiezingen  loopt dit op naar minimaal 8 uur per week.

Is dit iets voor jou?

Heb je interesse of wil je meer weten om te bepalen of deze functie bij je past? Of wil je weten hoe je op een andere manier aan de afdeling kunt bijdragen?

Neem contact op met Yorgos Chrysopoulos [email protected]