Commissielid IJburg & Zeeburgereiland

Paul Paulusma

Over Paul Paulusma

Paul Paulusma kwam in 1968 naar Amsterdam voor zijn studie. Hij werkte nadien in de Thuiszorg als hoofdleider in Zaandam en Amsterdam. Hij werkte bij de dienst Volkshuisvesting en vanaf 1980 bij het stadsdeel Amsterdam Noord. Kreeg in 1997 een zoon. Verhuisde naar Rotterdam en werkte bij de directie P&O op de Coolsingel. Bleef Ajax-fan. Werkte vervolgens bij BMC als senior organisatieadviseur en later als zelfstandige. Werd in 2006  PvdA Portefeuillehouder Financien, Veiligheid, Sport en Recreatie en Buitenruimte en vertegenwoordigde de PvdA in het algemeen bestuur van het Hoogheemraadschap Schieland Krimpenerwaard. Hij is in 2016 teruggekeerd in Amsterdam omdat dit ook de wens was bij het vertrek uit Amsterdam! Paulusma is betrokken bij het huisvestingsproject voor 180 jongeren op IJburg waaronder 90 statushouders. Hij is tevens taalcoach voor buitenlandse studenten bij UvA/HvA. Hij wil graag de PvdA op IJburg vertegenwoordigen in de bestuurscommissie. Gelooft nog immer in “het verdelen van kennis inkomen en macht”  en wil de positieve sfeer van IJburg bevestigen en uitbouwen. Er zijn ook aandachtspunten: b.v. meer groen, verbetering OV, fietsbrug Zeeburg, veiligheid, etc.