Ombudsteam

Het Ombudsteam van de PvdA Amsterdam Oost zit twee keer per maand voor u klaar in het stadsdeelhuis. Loopt u vast bij instanties, heeft u problemen met een moeilijk formulier of een andere vraag? Loop gerust bij ons binnen. De hulp is uiteraard gratis en u hoeft geen lid te zijn van de PvdA. Een afspraak maken is niet nodig. Hieronder vind u de agenda van de spreekuren. Naast de spreekuren is het ombudsteam bereiken via 020-2044529 of ombudsteam@postlijst.nl.

De Teamleden van het ombudsteam zijn:

  • Marlanda Coco
  • Mieke Keuning
  • Simon Deurloo
  • Susan Hamaker
  • Merel Diemont
  • Rob Horseling
  • Matin Abbasi
  • Mohamoud Asker
  • Eduard van Regteren Altena

Op de eerste woensdagmiddag van de maand is er tussen 16:00 en 17:00 spreekuur. Op op de derde donderdag van de maand is er spreekuur van 19.00 tot 20.00. De spreekuren worden gehouden in het Stadsdeelhuis aan de Oranje-Vrijstaatlpein 2 (Borneozaal). Een actueel overzicht van de spreekuren vindt u onderaan deze pagina.

Wat speelt er momenteel bij het Ombudsteam?

Een 76-jarige bewoner van oost had een probleem om de zorgverzekeraar Zilveren Kruis de jaarlijkse verplichte eigen risico van 385,- te betalen. Dhr. heeft een afspraak kunnen maken met het Zilveren Kruis, dat hij een blokkade kreeg zodat hij het aan het end van het jaar het bedrag kon betalen of eerder wanneer hij de middelen er voor had. Dit staat zwart op wit. Door een administratieve fout bij het Zilveren Kruis hebben zij een incassobureau ingeschakeld om de gelden te innen. Dhr. heeft bewijs van alle betalingen maar het incassobureau bleef onverminderd aandringen. Dhr. heeft het incassobureau en de gerechtsdeurwaarder en het Zilveren Kruis een jaar lang uitgenodigd om de betaal bewijzen in te zien maar hier hebben zij geen van alle gehoor aan gegeven. Kortom het werd een rechtszaak, en nota bene gaf de rechter het Zilveren Kruis gelijk. De rechter is door het Zilveren Kruis verkeerd ingelicht en door de gerechtsdeurwaarder. Dhr. moet nu dus dubbel eigen risico betalen uit naam van de rechter en er was al betaald via de bank. Dhr. heeft nu weer nieuwe incassoformulieren voor het jaar 2015, een bedrag van 575,-  die hij ook moet betalen. Dhr. heeft veel kosten gemaakt, heeft een printer moeten aanschaffen en drukinkt, en heeft wel 40 brieven verstuurd. De gerechtsdeurwaarder is aanvankelijk ook op de hand van de zorgverzekeraar. Uiteindelijk begreep de gerechtsdeurwaarder dat dhr. niet in de fout was. Hij beloofde dit tot op de bodem uit te zoeken bij de zorgverzekeraar. Nu na 3 maanden heeft hij nog niets van zich laten horen. Het is toch onvoorstelbaar dat het zilveren Kruis dit zo heeft laten gebeuren!

 


Overzicht spreekuren

  • Woensdag 1 november Stadsdeelhuis  16:00 tot 17:00
  • Donderdag 16 november Stadsdeelhuis  19.00 tot 20.00
  • Woensdag 7 februari 2018 Stadsdeelhuis  16:00 tot 17:00
  • Donderdag 15 februari Stadsdeelhuis  19.00 tot 20.00
  • Woensdag 7 maart Stadsdeelhuis  16:00 tot 17:00
  • Donderdag 15 maart Stadsdeelhuis  19.00 tot 20.00
  • Woensdag 4 april Stadsdeelhuis  16:00 tot 17:00
  • Donderdag 19 april Stadsdeelhuis  19.00 tot 20.00
  • Woensdag 2 mei Stadsdeelhuis  16:00 tot 17:00
  • Donderdag 17 mei Stadsdeelhuis  19.00 tot 20.00
  • Woensdag 6 juni Stadsdeelhuis  16:00 tot 17:00
  • Donderdag 21 juni Stadsdeelhuis  19.00 tot 20.00

 

N.B.: In de maanden juli en augustus zijn er geen spreekuren.