Thuis in Amsterdam – Dit is het Amsterdamse verkiezingsprogramma

23 november 2017

We presenteren vol trots ons concept-verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen: Thuis in Amsterdam. Want ‘Allemachtig wat houden wij Amsterdammers van onze stad’, zoals Job Cohen in het filmpje zegt.

Lijsttrekker PvdA Amsterdam Marjolein Moorman: ‘De liefde die wij voelen voor de stad geven we vorm met dit programma. Ik wil dat iedereen thuis kan zijn in Amsterdam. Dat begint met wonen. Daarom wil de PvdA de komende jaren heel veel huizen bijbouwen. We beschermen betaalbare huurwoningen en isoleren alle corporatiewoningen. Zo zorgen we dat je ook fijn in Amsterdam kunt wonen als je niet de allerdikste portemonnee hebt.’

Thuis zijn in de stad, betekent ook je thuis voelen. In een bruisende stad waar mensen elkaar ontmoeten en iedereen gelijke kansen krijgt. Dit programma zet daarom vol in op onderwijs en werk. We investeren juist in de scholen op de lastigste plekken en creëren 10.000 banen voor mensen in de bijstand. Discriminatie en uitsluiting zullen we nooit accepteren in Amsterdam.

En we grijpen in als de markt faalt. We stoppen met vakantieverhuur, treden op tegen investeerders en speculanten die de huizenprijzen opdrijven. De PvdA kiest voor het belang van alle Amsterdammers.

Lees hier het hele programma.

Voorzitter PvdA Amsterdam Herman Wiersema: ‘Ik ben de programmacommissie zeer dankbaar voor het harde werk en dit prachtige resultaat, waarin de bijdrage van vele PvdA’ers en Amsterdammers is verwerkt. Nu is het woord definitief aan de leden. Op de ledenvergadering van 6 december stellen we het programma vast. Leden mogen nog voorstellen doen om delen te amenderen. Hier lees je de werkwijze daarvoor.’

N.B.: deze tekst is doorgeplaatst vanaf de website van de PvdA Amsterdam.