PvdA verrast in de stadsdelen: zetel in drie van de vier buurten in Oost

26 maart 2018

Waar de uitslag voor de gemeenteraad van Amsterdam verlies voor PvdA te zien gaf, blijkt zij nu toch de slag om de deelraden te hebben gewonnen, in 20 van de 22 buurten zit een PvdA vertegenwoordiger. In Oost werd Cynthia Lionahr-Vernie verkozen voor de Watergraafsmeer, Bastiaan Minderhoud in Zeeburg (Indische buurt en het Oostelijk havengebied) en Paul Paulusma op IJburg. Helaas werd de onvermoeibare Wim Kerkhove, op 83 stemmen na, niet verkozen in Oud Oost. Wim was teleurgesteld voor de Partij maar beloofde zich ‘als een libero’ in te zetten voor de PvdA en de mensen in Oost in te zetten.

De sterke grondcampagne in de wijken heeft zich uitbetaald voor de Bestuurscommissies. We hebben als PvdA lang getwijfeld of we wel mee moesten doen in dit bestuurlijk stelsel. Onze oud-bestuurder Fatima Elatik noemde het zelfs ‘haast nep-democratie’. We hebben bewezen dat we in de haarvaten van de wijken zitten tijdens deze campagne.

De dingen die we in de campagne hebben gedaan, flyeren, online, op straat et cetera, om contact te hebben met de mensen in Oost zullen we ook na de verkiezingen inzetten. In samenwerking met de fracties in de Gemeente, Provincie en in de Kamer, en natuurlijk met onze 850 leden, gaan we werken aan een sociaal en democratisch Amsterdam Oost.