Oud en Nieuw: Even langs voor een kopje koffie bij leden van de PvdA in Amsterdam Oost

28 december 2018

Contact met de leden is belangrijk voor de PvdA. En hoewel tegenwoordig het meeste contact online en op sociale media gebeurt, is er ook een actie geweest om meer te horen van de mensen die juist niet online betrokken zijn. Leden die op het systeem geen email adres bleken te hebben, kregen in oktober een brief, per ouderwetse post.

De reacties waren heel positief. Sommigen hebben aangegeven dat ze graag meer wilden horen van de PvdA. Dus op 12 december ging ik samen met Maarten Poorter, Stadsdeelvoorzitter in Oost, op bezoek om dit waar te maken.

Ik woon nog niet heel lang in Amsterdam, en ben ook nog niet zo lang lid van de PvdA, dus ik heb een ware geschiedenisles bij de koffie gekregen! Deze groep is juist wat ouder, een groep die sneller in de vergetelheid kan raken, terwijl ze juist heel veel ervaring hebben. Een van de mensen die wij hebben bezocht was een jonge sociaal democraat die het begin van de PvdA heeft meegemaakt. Zo trots was zij toen zij de spelden voor haar 60-, 65-, en 70 jarig jubileum als lid van de partij liet zien! En zij herinnerde ons aan de idealen van de PvdA van toen, en hoe ze nog steeds voor ons gelden. Een socialer land, waar iedereen gelijke kansen krijgt.

Tijdens beide bezoeken werd ook tegen ons gezegd, “nu zijn jullie, jonge mensen, aan de beurt, maak er iets moois van”. Het bestuur van PvdA Oost is er al mee bezig.

Fijne feestdagen!