9 december 2020

Onze nieuwe voorzitter: Soleil Filarski

Voor wie mij niet kent. Ik ben Soleil Filarski, 31 jaar, woonachtig in de Indische buurt en de nieuwe voorzitter van de PvdA Amsterdam Oost. Natuurlijk ben ik heel trots dat ik de voorzitter mag zijn van dit mooie stadsdeel.
Het bestuur is niet nieuw voor mij. De afgelopen twee jaar ben ik secretaris en afgezand in de verenigingsraad geweest. We hebben de afgelopen twee jaar veel mooie dingen als bestuur gedaan. We hebben onder leiding van Morris debatavonden georganiseerd, bijzondere één mei vieringen gehad en een bezielde campagne gevoerd en nog veel meer.
De afgelopen tijd hebben veel dingen niet kunnen doen en het zal waarschijnlijk nog even duren voordat we weer fysieke activiteiten met elkaar kunnen ondernemen. We hebben als bestuur onze zinnen verzet en, hoe jammer het ook is dat bepaalde zaken niet kunnen, richten we ons op wat wel kan. Als voorzitter ben ik heel blij met de creatieve bestuursleden die innovatieve ideeën, zoals een PvdA Oost podcast, bedenken. Met vernieuwende dynamische ideeën gaan we de komende tijd te gemoed en kijken we natuurlijk, net als iedereen, uit naar de dag dat we gewoon weer samen kunnen zijn.
De komende twee jaar zijn heel belangrijk voor de partij. Eerst hebben we de Tweede Kamerverkiezingen in maart 2021. Het jaar daarop volgen de gemeenteraads- en stadsdeelcommissieverkiezingen. Als voorzitter van de PvdA Amsterdam Oost zal ik zorgdragen voor een sterke campagne en goede profilering van de PvdA in Oost. Verder heb ik mij als doel gesteld om te werken aan verbinding binnen de partij. Ik wil werken aan een hechte band met de fractie en de leden. Dus als je met vragen zit, of een opmerking hebt, mail dan vooral naar [email protected]