Kandidaatstellingscommissie PvdA Amsterdam Oost

20 maart 2021

De Tweede Kamerverkiezingen 2021 zitten erop. We willen alle vrijwilligers van harte bedanken voor al het werk van de afgelopen weken en maanden. We hebben met elkaar echt ons best gedaan. We zijn actief geweest op sociale media, hebben brievenbussen gevuld met veel vrijwilligers. Helaas was dit ook voor ons niet de gewenste uitslag.

We moeten in Amsterdam gelijk weer door naar de volgende verkiezingen. In maart 2022 zijn de gemeenteraadsverkiezingen en de stadsdeelcommissie verkiezingen. In Amsterdam Oost zijn er vier gebieden waarin we de PvdA vertegenwoordigd kan worden: Oud Oost, De Indische buurt, De Watergraafsmeer en IJburg. Voor deze vier gebieden moet er een kandidatenlijst komen. Het is van essentieel belang dat we een sterke lijst hebben. Zodat een sociaaldemocratisch geluid uit de buurt het stadsbestuur kan bereiken.

We willen de kandidaten selecteren door gebruik te maken van een kandidatencommissie. In deze commissie zitten een aantal PvdA-leden uit Amsterdam Oost en leden van het Bestuur van de PvdA Amsterdam oost.

Voor deze commissie zijn we op zoek naar leden die ten eerste natuurlijk een sociaaldemocratisch hart hebben. We zoeken naar leden in Amsterdam Oost die naast een partijnetwerk ook een netwerk hebben in hun buurt. We stimuleren de leden van de kandidatencommissie namelijk om ook zelf op zoek te gaan naar mensen met een sociaaldemocratisch hart binnen hun eigen netwerk.  De lokale politiek gaat over veel dingen die een directe impact kunnen hebben op de leefomgeving van Amsterdammers. Een antenne hebben voor ontwikkelingen in de buurt is daarom ook van belang.

Herken jij je in het bovenstaande profiel en ben je geïnteresseerd, stuur dan voor 29 maart een mail met motivatie naar [email protected]. De selectiegesprekken vinden plaats tussen 29 maart en 2 april. De kandidaatstellingscommissie wordt vastgesteld op de ALV van 8 april.