Canvassen in Betondorp

11 februari 2019

Voor de PvdA is het belangrijk om zichtbaar te zijn op straat, om mensen te laten zien dat we er voor hen zijn en om ze op het hart te drukken te gaan stemmen bij de verkiezingen. De ideale methode daarvoor is canvassen, huis aan huis aanbellen en praten met de bewoners.

Als nieuweling bij de PvdA is ook het campagnevoeren nieuw voor mij. Op een druiligere zaterdagmiddag trokken we naar Betondorp. Een beetje spannend vond ik dat wel, zomaar aanbellen en aan mensen vragen hoe het in hun wijk gaat. Gelukkig bevond ik mij in een goed getraind gezelschap. Ik mocht samen met Simon Deurloo, onze voorzitter en kandidaat voor de waterschappen, en Adnan Tekin, lijsttrekker voor de Provinciale Staten, op pad.

Vriendelijk, open en nieuwsgierig naar wat de bewoners van betondorp bezighoudt belden we aan. Het viel me op hoe fijn mensen het vinden als er echt naar hen geluisterd wordt, als hun zorgen en frustraties serieus genomen worden. De mensen waren vriendelijk en eigenlijk behoorlijk tevreden over hun wijk. Er waren ook zorgen over grote en kleine thema’s zoals het klimaat en verloedering in de wijk, thema’s die ook belangrijk zijn voor de PvdA.

Het was een mooie eerste ervaring met canvassen en een goede aftrap van de campagne. We zullen de komende maanden nog veel op pad gaan en misschien staan we binnenkort wel bij u voor de deur.